iPad in beeldend onderwijs

Als docent beeldende vorming aan het voortgezet onderwijs doceer ik leerlingen in beter leren kijken, het ontdekken van verschillende beeldende technieken en stimuleer ik ze om met inventieve/creatieve invalshoeken te komen binnen omlijnde opdrachten.

Afgelopen 2 jaar heb ik gekeken waar de iPad met alle zijn app’s voor de leerlingen binnen ons curriculum een toegevoegde waarde is. Ze hebben de meerwaarde van “gelaagd” digitaal tekenen ontdekt en waar je bijv. op moet letten bij het maken van animaties. Door deze animatie te verwerken in een “Prezi” of als “Augmented Reality” te koppelen aan bijv. een poëzie poster hebben leerlingen sterke beeldende vaardigheden in handen welke ze o.a. in kunnen zetten bij andere vakken.

Mijn ervaringen wil ik graag met u delen door opdrachten en resultaten van leerlingen te laten zien maar neem vooral ook uw iPad mee om enkele opdrachten met gratis app’s te ervaren!

Maatwerk in de praktijk
Locatie: Neon Datum: 19 november 2014 Tijd: 11:15 - 12:00 Jolanthe Beenders